’88: debiut Sonaty – czterodrzwiowej limuzyny klasy średniej (silniki Mitsubishi); ’89: do produkcji weszła jednostka 3.0 V6; V ’93: nowa edycja auta; ’98: face lifting, nowa jednostka napędowa 2.5 V6.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym., 4700/1770/1405 mm, poj. bagaż. 375 l, masa wł. 1275 kg.
Silniki: benzynowe, 4-cyl., wielopunktowy wtrysk paliwa: 1.8/98 KM, 2.0/105 KM, 2.0 16V/139 KM; 6-cylindrowy widlasty (2 zawory na cyl.) 3.0/145 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-biegowa manualna lub 4-biegowa aut.; zawieszenie niezależne: przód kolumny resorujące, tył oś wielowahaczowa; stabilizatory.
► Usterki
• niska trwałość pasków klinowych i rozrządu
• defekty termostatu (przegrzanie silnika i uszkodzenie uszczelki pod głowicą)
• korozja wydechu
• awarie alternatora
Ceny części w zł
reflektor 586
błotnik przedni 680
sprzęgło kompletne 660
klocki hamulcowe (przód) 190
szyba drzwi przednich 425
napęd rozrządu 360
Hyundai Sonata 2.0, 1994 r.
► Podsumowanie
Flagowa limuzyna Hyundaia to auto z ładną stylistyką. Obszerne wnętrze wyposażono we wszystkie dodatki, które uprzyjemniają podróż. Silniki są ciche i pracują nienagannie. W autach z początków produkcji daje się zauważyć niedostatki komfortu zawieszenia. Zbyt długa droga hamowania. Nowoczesna konstrukcja Brak prestiżu marki Mały bagażnik