Zawieszenie kół samochodu rozwiązano dość prosto, stosując prowadzenie kół za pomocą kolumn wzorowanych na konstrukcji McPhersona. Z przodu podparto je wahaczem w kształcie litery L, z tyłu układem wahaczy poprzecznych nierównej długości. Mimo stosowania dwóch stabilizatorów, na zakrętach występują przechyły, zawieszenie wydaje się zbyt miękkie i nie wybiera dobrze nierówności drogi. W efekcie Accentem jeździ się komfortowo, gdy poruszamy się z umiarkowanymi prędkościami, ale przy szybkiej jeździe trzeba się mieć na baczności. Mechanizm wspomagający w układzie kierowniczym jest stosowany seryjnie. Tak wyposażony pojazd prowadzi się bardzo lekko i można pokusić się o stwierdzenie, że Accent to „damski samochód”. Układ przeciwblokujący ABS w połączeniu z systemem rozdziału sił hamowania EBD stosowany w droższych wersjach zapewnia efektywne hamowanie i sterowanie pojazdem.
Samochody są dostępne – zależnie od upodobań kierowcy – z dwoma benzynowymi silnikami o pojemnościach 1341 lub 1495 cm3; osiągają one odpowiednio 62 i 66 kW mocy. Są to czterocylindrowe jednostki z rozrządem z trzema zaworami w każdym cylindrze (dwa dolotowe), zasilane wielopunktowym wtryskiem benzyny firmy Bosch. Luz zaworowy jest regulowany automatycznie za pomocą hydraulicznych popychaczy, a zaworami steruje wałek rozrządu umieszczony w głowicy, napędzany paskiem zębatym. Te jednostki napędowe współpracują z pięciobiegową skrzynią przekładniową. Obie radzą sobie dobrze z samochodem o masie własnej ok. 990 kg i pozwalają na rozpędzanie do 100 km/h w 14,7 lub 11,5 s. W tych ostatnich wartościach kryje się odpowiedź na pytanie, z jakim silnikiem kupić samochód: kto chce jeździć szybciej i lepiej przyspieszać, temu polecamy silnik o większej pojemności, a komu nie zależy na maksymalnych osiągach, może zadowolić się jednostką 1,3 dm3.
Podczas jazd testowych przekonaliśmy się, że silnik 1,5 dm3 osiągający wartość maksymalnego momentu obrotowego pomiędzy 3000 a 5000 obr./min jest dość elastyczny, jednak dla dobrej sprawności jazdy trzeba utrzymywać prędkość obrotową powyżej 4000 obr./min. Zużycie paliwa podczas jazd szosowych wynosiło 8,2 dm3/100 km, a w mieście ok. 10 dm3/100 km.
W sumie Hyundai Accent po modernizacji oferuje bogate wyposażenie (klimatyzacja, immobilizer, wspomaganie mechanizmu kierowniczego).