’87: debiut sportowego modelu, następca pierwszej generacji CRX z 1983 roku; ’92: prezentacja CRX Hardtop – Del Sol łączącego w sobie coupe i cabrio; ’98: zakończenie produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: 2-drzwiowe coupe, wym. 3814/1675/1270 mm, poj. bagażnika 196/380 l; po ’96 roku targa, wym. 4005/1695/1255 mm, poj. bagażnika 140 l.
Silniki: benzynowe, szesnastozaworowe: 1.5/94-103 KM, 1.6/125 KM, 1.6 DOHC/130 KM; 1.6 VTEC/160 KM.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-biegowa manualna; zawieszenie niezal. (od ’87): przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy.
► Usterki
• nierówne zużycie klocków hamulcowych
• awarie układu elektrycznego
• skłonność do korozji starszych egzemplarzy
• skrzypienia silentblocków zawieszenia
• zużycie sprzęgła
Ceny części w zł
reflektor 1076
błotnik przedni 900
sprzęgło kompletne 1110
klocki hamulcowe (przód) 363
szyba drzwi przednich 545
napęd rozrządu 511
Honda CRX 1.6 VTEC, 1991 r.
► Podsumowanie
Sportowy samochód dla początkujących i bardziej zaawansowanych sympatyków tego typu aut. Dobre osiągi silnika i sztywne zawieszenie zapewniają niezapomniane wrażenia z jazdy. Nowszy Hardtop Del Sol ze zdejmowanym dachem może służyć jako kabriolet dla dwojga osób.
Trwałe silniki VTEC Wysokie ceny części Auto dla 2 osób (po ’92 r.)