VI ’88: debiut rynkowy w Japonii i w Europie; ’89: początek produkcji w angielskiej fabryce Hondy w Swindon, silnik 1.616V/122 KM; ’92: drobne zmiany stylistyczne; ’94: koniec produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4415/1690/1395 mm; poj. bagażnika 420 l; liftback: 5-drzw., dł. 4265 mm; poj. bagażnika 360/820 l.
Silniki: benzynowe, czterocylindrowe, 16-zaworowe (gaźnik lub wtrysk paliwa): 1.5/90 KM, 1.6/ 105-111 KM, 1.6 DOHC/122 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś lub 4×4, skrzynia 5-biegowa manualna lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie niezależne przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy.
► Usterki
• kłopoty z układem wentylacji wnętrza
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• możliwe usterki zawieszenia i podwozia
• korozja nadwozia i wydechu
• zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 856
błotnik przedni 760
sprzęgło kompletne 1190
klocki hamulcowe (przód) 350
szyba drzwi przednich 360
napęd rozrządu 456
Honda Concerto 1.5, 1992 r.
► Podsumowanie
Dość rzadki model Hondy na naszym rynku. Bardziej luksusowo wyposażony i wykończony niż Civic, ale nie tak dobrze jak Accord. Komfortowe wnętrze: wygodne siedzenia, sporej pojemności bagażnik. Silniki dopiero na wysokich obrotach zapewniają dobre osiągi, są w miarę oszczędne.
Komfortowe wnętrze Kosztowny serwis Mały wybór silników