X ’91: rynkowy debiut kolejnej wersji Civica, nowoczesne silniki typu VTEC-E – oszczędne, ze zmiennymi fazami rozrządu; ’95: koniec produkcji tego modelu, następna generacja.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan 4-drzw., wym: 4440/1695/1345 mm, poj. bagażnika 385 l, ład. 500 kg; hatchback 3-drzw., wym. 4080/ 1695/1350 mm bagaż. 220 l; również jako coupe.
Silniki: benzynowe, 4-cylindrowe, szesnastozaworowe: 1.5/90 KM; 1.6/125 KM przy 6500 obr./min, DOHC 1.6/160 KM.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-biegowa manualna lub aut.; zawieszenie niezal. (od ’87): przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy.
► Usterki
• skłonność do korozji starszych egzemplarzy
• skrzypienia silentblocków zawieszenia
• zużycie sprzęgła
• awarie układu elektrycznego
• nierówne zużycie klocków hamulcowych
Ceny części w zł
reflektor 688
błotnik przedni 684
sprzęgło kompletne 1295
klocki hamulcowe (przód) 413
szyba drzwi przednich 381
napęd rozrządu 463
Honda Civic 1.3, 1994 r.
► Podsumowanie
Ciągle atrakcyjna stylistyka nadwozia, sportowy charakter silników, ładnie wykończone wnętrze. Kokpit jest bardzo przejrzysty, siedzenia wygodne, bagażnik o pojemności wystarczającej dla rodziny. Większość aut tego modelu pochodzi z prywatnego importu, często po wypadkach. Obszerne wnętrze Duża niezawodność Kosztowny serwis