’83 rynkowy debiut trzeciej generacji; ’87: zmiana modelu, oferowany w wersji trzy- i czterodrzwiowej, na tej samej bazie powstały Shuttle i sportowy CRX; ’91: następna generacja.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchback 3-drzw.: wym. 3995/1680/1330 mm, poj. bagażnika 250 l; sedan: wym. 4295/1695/1360 mm, poj. bagażnika 380 l; masa wl. od 830 kg. Silniki: benzynowe 4-cylindrowe: 1.3/75 KM przy 6300 obr/min, zuż. paliwa 6,81/100 km; 1.516V/94 KM przy 6000 obr./min.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-biegowa manualna; zawieszenie niezal. (od ’87): przód i tyt kolumny resorujące, układ wahaczy.
► Usterki
• awarie wyłącznika wentylatora chłodnicy
• problemy z gaźnikiem
• usterki instalacji elektrycznej
• korozja nadwozia i wydechu w starszych rocznikach
• zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 772
błotnik przedni 794
sprzęgło kompletne 965
klocki hamulcowe (przód) 363
szyba drzwi przednich 613
napęd rozrządu 380
Honda Civic 1.3, 1990 r.
► Podsumowanie
Sportowy charakter stylistyki nadwozia i nowoczesne rozwiązania techniczne w silnikach decydują o zainteresowaniu tym modelem. Zalicza się on do aut niezawodnych, ma funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele. Nawet modele sprzed 1991 roku mogą służyć bezawaryjnie przez kilka lat.
Nowoczesna technika Kosztowne podzespoły Mały bagażnik