’95: początek produkcji następcy Hondy Concerto; 98: drobne zmiany stylistyczne, silnik 1.8 VTEC 170 KM, wzbogacone wyposażenie standardowe, wersja kombi o nazwie Aerodeck.
► Dane techniczne
Nadwozia: 5-drzw. htb: wym. 4325/ 1695/1390 mm poj. bagażnika 375 l; kombi: 5-drzw., dł. 4425 mm, poj. bagażnika 415/1310 l.
Silniki: benzynowe: 1.4 16V/90 KM 1.6 16W115 KM przy 6500 obr./min, moment 138 Nm przy 2300 obr./min; 1.8 16V VTi/170 KM.
Podwozie: napęd przedni, 5-biegowa skrzynia manualna, 4-bieg. automat do silnika 1.6 i 1.8; zawieszenie niezal. przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy.
► Usterki
• skrzypienia w układzie hamulcowym
• trzeszczące silentblocki zawieszenia
• możliwe kłopoty z instalacją elektryczną zwłaszcza w starszych modelach sprzed 1998 roku
Ceny części w zł
reflektor 900
błotnik przedni 680
sprzęgło kompletne 1150
klocki hamulcowe (przód) 310
szyba drzwi przednich 400
napęd rozrządu 480
Honda Civic 1.4, 1997 r.
► Podsumowanie
Samochód ma atrakcyjną linię nadwozia, jest solidnie wykończony i ma bogate wyposażenie standardowe: wspomaganie układu kierowniczego, od 1998 roku dwie poduszki powietrzne, elektrycznie podnoszone szyby przednie, regulację fotela kierowcy, centralny zamek i immobiliser.
Duża niezawodność Głośna praca silnika 1.4 Mała elastyczność