Pozytywne wyniki zastosowania czterozaworowych silników w samochodach produkowanych seryjnie sprawiły, że Honda wykorzystała to rozwiązanie w jednocylindrowym silniku motocyklowym. Silnik ten jest montowany w modelu CBX 250 RS i ma pojemność skokową 250 cm3 przy średnicy tłoka 72 mm. Stopień sprężania wynosi 10,5.
W głowicy tego oryginalnego silnika znajdują się cztery promieniowo rozmieszczone względem półkolistej komory spalania zawory sterowane dwoma wałkami rozrządu. Na szczególną uwagę zasługuje rozwiązane układu rozrządu, który składa się z dźwigienek właściwych współpracujących z wałkiem rozrządu i pośrednich umieszczonych pod kątem prostym do osi podłużnej wałków.
Zastosowanie zaworów promieniowych umożliwiło efektywne wykorzystanie komory półkolistej, a przez to zwiększenie do maksimum sprawności spalania mieszanki.
Sprawny dopływ mieszanki do silnika zapewnia podwójny kolektor dolotowy i dwugardzielowy gaźnik. Oba kolektory dolotowe połączone są kanałem pośrednim. Przy małych obciążeniach silnika i niskiej prędkości obrotowej mieszanka doprowadzana jest ‘o komory spalania tylko z jednej gardzieli gaźnika, ale obydwoma kolektorami, część mieszanki przepływa bowiem przez kanał pośredni. W tym czasie druga przepustnica gaźnika jest zamknięta, co w istotny sposób wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Doprowadzenie mieszanki dwoma kolektorami zwiększa jej zawirowanie w pobliżu świecy zapłonowej centralnie umieszczonej w komorze. Podwójne kolektory zastosowano również w układzie wylotowym silnika. Umożliwiają one szybkie opróżnienie komory spalania z gazów i sprawniejsze jej napełnienie nowym ładunkiem.
Oryginalny silnik Hondy ma moc 22 kW przy 9500 obr/min, przy 8000 obr/min osiąga natomiast maksymalny moment obrotowy 24 Nm. Ocenia się, że motocykl z tym silnikiem zużywa średnio 1,7 dm3 paliwa na 100 km. Masa motocykla wynosi 129 kg.
Atrakcyjność eksploatacyjną motocykla CBX 250 RS podnosi zastosowanie sześciobiegowej skrzyni biegów umożliwiającej optymalne wykorzystanie mocy silnika w różnych warunkach jazdy.