IX ’93: debiut modelu; na rynek USA wersja Aerodeck (kombi) oraz silnik 2.7 V6; ’96: modernizacja modelu, zmiany silników: podstawowy 1.8, dwulitrowy TDI; X ’98: prezentacja 6. generacji Accorda.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw.; wym. 4675/1715/1380 mm; poj. bagażnika: 405/710 l; kombi (USA): wym. 4770/1780/1425 mm.
Silniki: benzynowe, 4-cylindrowe: 1.8 16V/116 KM, VTEC: 2.0 16V/131 KM, 2.2 16V/150 KM; turbodiesel 2.0/105 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-biegowa man. lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie: niezależne przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy, stabilizatory.
► Usterki
• szybkie zużycie sprzęgła
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• uszkodzenie kolektora wydechowego •
korozja wkładów reflektorów
• nierównomierne działanie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 757
błotnik przedni 907
sprzęgło kompletne 1600
klocki hamulcowe (przód) 483
szyba drzwi przednich 500
napęd rozrządu 1003
Honda Accord 2.0, 1995 r.
► Podsumowanie
Obszerny, estetycznie wykończony samochód z bogatym wyposażeniem seryjnym (poza wersjami podstawowymi). Jedynie na siedzeniach z tyłu jest trochę przyciasno. Ogólnie samochód godny polecenia ze względu na niską usterkowość, dobre i nowoczesne silniki oraz pewne prowadzenie.
Mała usterkowość Nowoczesne silniki Kosztowny serwis