VI ’85: debiut, produkowanego od 1976 r. Accorda, 4-drzwiowa limuzyna; ’87: kombi-coupe Aerodeck na rynek USA; ’89: kolejna zmiana modelu; ’90: kombi produkowane w USA; ’93: następca modelu.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4685/1695/1390 mm, poj. bagażnika 450 l; kombi: dł. 4725 mm, poj. bagażnika 420/730 l; coupe.
Silniki: benzynowe, 4-cyl., 16-za-worowe: 1.8 gaźnik/100-110 KM; 2.0 gaźnik/90-110 KM; 2.0 wtrysk/ 133 KM; 2.2 wtrysk/140-150 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie: niezal. przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy, stabilizatory.
► Usterki
• korozja nadwozia i układu wydechowego
• możliwe problemy ze sprzęgłem
• usterki zawieszenia
• szybkę zużycie tarcz i klocków, nierówne działanie „ręcznego”
Ceny części w zł
reflektor 806
błotnik przedni 885
sprzęgło kompletne 1602
klocki hamulcowe (przód) 483
szyba drzwi przednich 568
napęd rozrządu 1003
Honda Accord 2.0, 1991 r.
► Podsumowanie
Atutem tego modelu, zwłaszcza egzemplarzy z końca produkcji, jest duża niezawodność. Potencjalni użytkownicy będą zadowoleni z jakości wykończenia i obszerności wnętrza. Trzeba jednak sprawdzić przebieg, gdyż ceny ewentualnych napraw mogą okazać się zbyt kosztowne.
Duża niezawodność Wyeksploatowanie Drogie podzespoły