I ’94: debiut rynkowy w jednej wersji 3.8 V6; ’95: w wersji podstawowej oferowany silnik 3.0 V6; ’96: modernizacja zespołu napędowego, silniki o zwiększonej mocy odpowiednio (3.0 i 3.8) 152 i 203 KM.
► Dane techniczne
Nadwozie: 4-drzw., wym. 5115/ 1915/1780 mm, pojemność bagażnika 615/4525 l.
Silniki: benz. 3.0 V6/147-152 KM przy 5000 obr./min, mom. obr. 252 Nm przy 3750 obr./min; 3.8 V6/157 KM; od ’96: 3.8 V6/203 KM przy 5000 obr./min, maks. mom. obr. 312 Nm przy 3000 obr./min.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 4-bieg. aut., zawieszenie niezależne, przód kol. resorujące, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• usterki układów elektronicznych
• nadmierne zużycie tarcz hamulcowych
• uszkodzone zamki drzwi
• zużyte końcówki drążków kierowniczych (luz)
Ceny części w zł
reflektor 970
błotnik przedni 1240
klocki hamulcowe (przód) 550
szyba drzwi przednich 670
napęd rozrządu 760
Ford Windstar 3.8, 1997 r.
► Podsumowanie
Przestronny, bogato wyposażony van z możliwością łatwego kształtowania wnętrza. Komfortowi jazdy sprzyja miękko zestrojone zawieszenie i elastyczne jednostki napędowe. Istotną wadą jest oferowana przekładnia automatyczna, uniemożliwiająca pełne wykorzystanie mocy. Bogate wyposażenie Wysokie koszty utrzymania Niska ładowność