II ’85: prezentacja modelu w wersji limuzyna i kombi z silnikami 2.5 4-cyl. i 3.0 V6 oraz 3.8 V6; ’89: zmiany stylistyczne; ’92; wycofanie z produkcji silnika 2.5; ’95: nowa generacja.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4875/1810/1375 mm; kombi: 5-drzw., dł. 4905 mm; poj. bagażnika 510 l sedan, kombi do 2300 l. Silniki: benzynowe 2.5 o mocy 90 KM przy 4400 obr./min; 3.0 V6/142 KM przy 4800 obr./min; 3.8 V6 przy 3800 obr./min, SHO: 3.0/223 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, manualna lub automatyczna skrzynia biegów; zawieszenie niezależne, przód kol. resorujące, tył wahacze wdłużne i poprzeczne.
► Usterki
• zawodna elektronika sterująca silnikiem (zapłon, układ wtryskowy)
• awaryjne automatyczne skrzynie
• zużycie elementów zawieszenia i końcówek drążków kierowniczych
Ceny części w zł
reflektor 1100
błotnik przedni 2000
sprzęgło kompletne bd
klocki hamulcowe (przód) 450
szyba drzwi przednich 355
napęd rozrządu 342
Ford Taurus 3.0, 1994 r.
► Podsumowanie
Najpopularniejsza na rynku amerykańskim rodzinna limuzyna. Przestronna, z dużym bagażnikiem, bogato wyposażona. W wersji z automatyczną skrzynią biegów i silnikami o dużej pojemności kosztowna w eksploatacji. Ale cenowo konkuruje z nowymi autami o dwie klasy niżej.
Obszerne luksusowe auto Niska cena zakupu Duże zużycie paliwa