II ’88: prezentacja modelu Probe z silnikami Mazdy 2,2 l, z turbodoładowaniem lub bez; ’90: luksusowa wersja LX z jednostką 3.0 V6; ’92: prezentacja Probe II; ’97: zakończenie produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozie: coupe, 2-drzw., wym. 4585/1773/1310 mm; poj. bagażnika 360/660 l.
Silniki: benzynowe, do ’92: 2.2/111 KM, 2.2 turbo/147 KM; 3.0 V6/147 KM; po ’92: 2.0 16V/120 KM, 2.5 V6 24V/166 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-bieg. manualna lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie niezależne, z przodu kol. resorujące, wahacze poprzeczne, tył: kol. resorujące, wahacze wzdłużne.
► Usterki
• wycieki oleju z okolic półosi napędowych
• zużycie sworzni wahaczy
• awarie mechanizmu otwierania reflektorów
• nieszczelności chłodnicy
• niedrożne przewody wodne
Ceny części w zł
reflektor 600
błotnik przedni 1350
sprzęgło kompletne 1340
klocki hamulcowe (przód) 350
szyba drzwi przednich 600
napęd rozrządu 670
Ford Probe 2.0 16V, 1995 r.
► Podsumowanie
Atrakcyjny wygląd, sportowa charakterystyka zawieszenia i dynamiczne jednostki napędowe Probe II zjednują temu autu wielu zwolenników. Godny polecenia ze względu na trwałość jest silnik 2.0 16V. Niestety, ceny niektórych części zamiennych daleko wykraczają ponad przeciętność.
Dobre zawieszenie Trwałe silniki Słaba dostępność serwisu