IV’64: debiut w USA, auto wymyślone przez legendarnego menedżera Lee lacoccę; ’93: zmieniony model z silnikami V6 3.8 i V8 4.9; dwie wersje nadwozia: kabriolet i coupe.
► Dane techniczne
Nadwozia: kabriolet/coupe 2-drzw.; wym. 4610/1820/1350 mm; poj. bagażnika 310 l coupe, 220 l kabriolet, masa wł. od 1400 kg. Silniki: benzynowe 3.8 V6 o mocy 152 KM przy 4000 obr./min. maks. moment obr. 291 Nm; 4.6 V8/218 KM przy 4400 obr./min, maks. moment obr. 387 Nm.
Podwozie: napęd na tył, skrzynia 5-bieg. manualna lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie z przodu niezależne, z tyłu oś sztywna.
► Usterki
• szybkie zużycia tarcz hamulcowych
• awarie instalacji elektrycznej
• usterki zawieszenia i podwozia
• korozja nadwozia w starszych rocznikach
• awarie sprzęgła
Ceny części w zł
reflektor 1100
błotnik przedni 620
sprzęgło kompletne 1376
klocki hamulcowe (przód) 272
szyba czołowa 4068
napęd rozrządu 400
Ford Mustang 3.8, 1996 r.
► Podsumowanie
Bardzo agresywny, sportowy styl i takie samo zachowanie w czasie jazdy. Jak na amerykański samochód przystało, ma mocne silniki o dużej pojemności. Przeznaczony dla młodej klienteli, zyskał z miejsca olbrzymią popularność. Polski rówieśnik jest jednak za biedny na takie auto.
Kultowe, sportowe auto Łatwy do stuningowania Wysokie koszty eksploat.