IX ’80: prezentacja modelu; ’90: nowa generacja Escorta na bazie Mazdy 323; ’96: nowe nadwozie i silnik 2.0; ’97 coupe, sportowa wersja ZX2 z silnikiem 2.0 16V o mocy 132 KM.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan.: 4-drzw., wym. 4340/1700/1350 mm, poj. bag. 360 l; kombi dł. 4390 mm, 4-drzw., dł. 4340 mm, poj. bag. 865/1895 l; masa wt. od 1050 kg.
Silniki: benzynowe: 1.9/89 KM przy 4400 obr./min; GT: 1.8 16V/129 przy 6500 obr./min; po ’96: 2.0/111 KM, ZX2: 2.0 16V/132 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-biego-wa aut; zawieszenie niezależne, przód i tył kol. resorujące.
► Usterki
• szybko korodujący układ wydechowy
• skrzypiące plastiki wewnątrz
• szybkie zużywanie się amortyzatorów
nierównomierne zużycie hamulców
• wycieki
Ceny części w zł
reflektor 1412
błotnik przedni 472
sprzęgło kompletne 1824
klocki hamulcowe (przód) 400
szyba czołowa 3890
napęd rozrządu 664
Ford Escort 2.0, 1998 r.
► Podsumowanie
Jeden z najpopularniejszych modeli w swojej klasie na świecie. Dobry silnik, komfortowo wyposażone, dość przestronne wnętrze. W Polsce spotykany z racji prywatnego importu, głównie w ramach mienia przesiedleńczego. Trudno zbywalne auto. Drogie części zamienne i serwis.
Bogate wyposażenie Niska cena odsprzedaży Drogi serwis i części