Ford
Kiedy w 1899 r. na drogach pojawiły się pierwsze oldsmobile. Henry Ford założył spółkę akcyjną Detroit Automobile Company. Firma nie zamierzała produkować luksusowych samochodów dla milionerów, ale praktyczne pojazdy dla rolników, stanowiących wówczas 85% ludności. Potrzebne im były pojazdy o dużej mocy, proste w obsłudze i tanie. Przekształcenie pierwszego samochodu Forda w taki uniwersalny pojazd wymagało więcej czasu i pieniędzy, niż miał zamiar na to przeznaczyć finansista zakładu — milioner Murphy.
Ford nie zrezygnował z zamiarów, w 1903 r. na własnym samochodzie odniósł zwycięstwo nad znanym i popularnym amerykańskim kierowcą wyścigowym Aleksandrem Wintonem, a zaraz potem zwyciężył w wyścigach jego seryjny model 999. Po takich sukcesach uzyskanie 100 000 dolarów, niezbędnych do założenia nowego towarzystwa Ford Motor Company było dla niego drobnostką. Pierwszych silników dostarczali mu Horace i John Dodge.
W tym czasie pojawia się na scenie Mr. George Selden, który od 1879 nosił w kieszeni patent na pomysł „lokomotywy drogowej”. Założona przez niego spółka pilnowała, by wszystkie sprowadzone do Ameryki lub budowane na licencji samochody były obciążone wysoką opłatą licencyjną lub celną i aby producenci wstępowali do jego monopolistycznego trustu z odpowiednio wysokim wkładem finansowym. Ford odpowiedział na to powołaniem do życia tzw. Anty-Selden syndykatu. Wynajął najlepszych amerykańskich adwokatów i wysłał do Europy sztab ekspertów, aby zapoznali się z wszystkimi patentami na silniki od 1897 r. W ten sposób wypłynęły na światło dzienne konstrukcje Siegfrieda Marcusa. W 1911 r. sąd amerykański unieważnił patent Seldena. Ford — zwycięzca skierował wszystkie siły do produkcji swego dziewiątego modelu — uniwersalnego T. Ów jako najbardziej udany model był produkowany pełnych 19 lat.
Wbrew rozpoczynającemu się w 1929 r. kryzysowi gospodarczemu w Detroit postęp techniczny nie zatrzymał się. Ford rozpowszechnił produkcję samochodów w całych Stanach, nie zaniedbując również eksportu. Aby uniknąć wysokich opłat celnych, obowiązujących w Europie, zakładał swoje fabryki bezpośrednio w Anglii i w Niemczech.
Dzisiaj wraz z największym na świecie koncernem General Motors Corporation Ford reprezentuje 80 % amerykańskiej produkcji samochodów.