DUESENBERG SJ – rok 1935
Producent: Duesenberg Motor Co. Indianapolis, Indiana, USA.
Marce Duesenberg przyniosły rozgłos przede wszystkim jej samochody wyścigowe. W 1921 r. Jimmy Murphy wygrywa pierwszą powojenna Grand Prix Francji na Duesenbergu z silnikiem Millera. W latach 1924, 1925 i 1927 samochody Duesenberg zwyciężają również na torze w Indianapolis. Po zakończeniu produkcji typowej serii A (współpracował przy niej Erret Lobban Cord), bracia Fred i Augie zapragnęli zbudować potężny, luksusowy samochód o dużych osiągach. Tak powstał superautomobil typowej serii J. Czasopismo „Vanity Fair” nazwało go „najlepszym samochodem świata”. To przesadne określenie obowiązuje oczywiście tylko w skali amerykańskiej.
W 1932 r. zakłady skonstruowały nowy samochód o większej mocy z oznaczeniem SJ (S = supercharged — dmuchawa doładowująca). Rzędowy silnik 8-cylindrowy z typu J, z rozrządem 2 X OHC i czterema zaworami w każdym cylindrze, posiadał dodatkowo rotacyjną dmuchawę doładowującą, dzięki której rozwijał moc 235,4 kW (320 KM) przy 4750 obr/min; 3-stopniową skrzynię biegów połączono z silnikiem sprzęgłem dwutarczowym. Podwozie klasycznej koncepcji niosły sztywne mosty resorowane półeliptycznymi resorami. Hamulce hydrauliczne z podciśnieniowym wspomaganiem pracowały na mieszance glikolu z wodą. Samochód rozwijał maksymalną prędkość w zależności od przełożenia w moście tylnym do 210 km/h.
Fred Duesenberg zginął w tym samochodzie w górach Ligonier w Pensylwanii. W 1937 r. zakończyła się samodzielna historia marki i fabrykę wchłonęła nowo powstająca spółka Cord-Auburn-Duesenberg.
August Duesenberg zmarł w 1955 r. W dziesięć lat po jego śmierci Fred Duesenberg-junior, chcąc wznowić sławę rodzinnej marki, skonstruował luksusowy samochód z silnikiem Chryslera i ekscentrycznym nadwoziem Virgila Exnera. Nie udało mu się jednakże podbić rynku. Marka, która w latach trzydziestych reprezentowała techniczna dojrzałość Ameryki, przestała istnieć.