DUESENBERG J – rok 1931
Producent: Duesenberg Motor Co., Indianapolis, Indiana, USA.
Kiedy bracia Fred i August Duesenberg, potomkowie niemieckich osadników, zaczęli w 1919 r. produkować samochody, żaden z nich zapewne nie przypuszczał, że w kilka lat później, w Ameryce lat trzydziestych, samochody ich marki będą najbardziej poszukiwane.
W programie serii J zastosowano nowy, chłodzony cieczą, rzędowy 4-zaworowy silnik 8-cylindrowy z rozrządem górnozaworowym OHC, o pojemności 6882 cm3, który przy 4200 obr/min i stopniu sprężania 5,2 rozwijał moc 195 kW (265 KM). Dostarczano go z gaźnikiem Scheblera i z bateryjno-cewkową instalacją zapłonową. Masywne podwozie miało klasyczną koncepcję z centralnym smarowaniem. Mosty sztywne były resorowane półeliptycznymi resorami z ciernymi amortyzatorami Watsona. Z uwagi na masę samochodu — 2100 kg i rozwijana prędkość 190 km/h przy hydraulicznych hamulcach zastosowano wspomaganie. Wbrew dużej masie samochód przyspieszał z 0 na 160 km/h w ciągu 21 sekund.
Na szczególną uwagę zasługiwała w tym samochodzie deska rozdzielcza, która oprócz najważniejszych wskaźników i lamp kontrolnych zawierała jeszcze wysokościomierz, barometr, wskaźnik ciśnienia w oponach i lampkę kontrolną do regularnej wymiany oleju po przejechaniu 700 mil. Inne wskaźniki ukazywały brak wody w akumulatorze czy w chłodnicy lub niedostatek płynu hamulcowego.
Wnętrze samochodu zgodnie z życzeniem nabywcy było wykładane skórą lub brokatem, miało specjalne oświetlenie, telefon, bar itp. Marka Duesenberg, przeznaczona tylko dla wąskiego kręgu nabywców, nie musiała respektować ograniczeń obowiązujących pozostałe marki samochodów, takich jak na przykład: przestrzeganie ograniczenia prędkości w mieście, przepisowe oświetlenie itp.
Pełny zbiór typu J możemy oglądać obecnie w Harrach Automobil Collection w Reno (stan Newada), gdzie stoi obok siebie 11 samochodów tej marki.