Daimler
Gottlieb Daimler urodził się w 1834 r. w Schrondorfie, leżącym w odległości 30 km na wschód od Stuttgartu, jako drugi z czworga dzieci mistrza piekarskiego Johannesa Daimlera. Po ukończeniu wydziału mechanicznego na politechnice w Stuttgarcie przebywał dwa lata w Anglii, pracując w fabryce budowy maszyn. W 1882 r. wraz ze swoim współpracownikiem Wilhelmem Maybachem osiadł w Bad Canstatt. W sierpniu 1883 skonstruował tu pierwszy szybkobieżny silnik benzynowy, na który uzyskał patent.
W trzy lata później Daimler skonstruował pierwszy samochód czterokołowy. Podwozie wraz z nadwoziem dostarczyła mu królewska wytwórnia pojazdów konnych W. Wimpf & Sohn ze Stuttgartu. Pierwszą publiczna jazdę próbną odbył samochód Daimlera w dniu 4 marca 1887 r.
W 1889 r. Daimler zrezygnował z nadwozia powozu konnego i skonstruował dla swego samochodu podwozie ze stali. W pojeździe na stalowych kołach, nazywanym Stahlradwagen, był wbudowany 2-cylindrowy silnik widlasty. Samochód wystawiony na światowej wystawie w Paryżu w stoisku firmy Panhard & Levassor, wywołał ogromne zainteresowanie.
Przedstawicielami nowych modeli Daimlera stały się samochody Mercedes, które od 1901 r. brały również udział w wyścigach samochodowych. Ich twórcą był wprawdzie Wilhelm Maybach, ale produkcję zainicjował Emil Jellinek, attache Konsulatu Generalnego Austro-Węgier w Nicei i generalny przedstawiciel firmy Daimler we Francji. W 1899 r. po zwycięstwie na modelu Daimlera Phónix w wyścigach Nicea — Castellane — Puget — Thermies — Nicea, w których uczestniczył na samochodzie nazwanym na cześć jego 11 -letniej córeczki — Mercedes, Jellinek zamówił 36 samochodów nowego typu na rynek francuski. Po dalszych sukcesach tych samochodów na trasach wyścigowych od r. 1902 nazwę Mercedes nosiły wszystkie modele Daimlera.
W 1903 r. na trzy tygodnie przed startem do wyścigu o Puchar Gordona Bennetta wybuchł w Canstatt pożar. W ciągu kilku minut zniszczył budynki, maszyny i sześćdziesiąt gotowych samochodów, wśród nich — trzy przygotowane do wyścigu. Przyczyna pożaru nie została wyjaśniona. Fabrykę przeniesiono do Stuttgartu-Unterturkheim, a na jej czele stanął Paul Daimler.
Po wojnie nastąpił okres sukcesów. Przyczynił się do tego model Mercedes Knight 16/50 PS z silnikiem bezzaworowym, skonstruowanym przez Paula Daimlera na podstawie patentu Amerykanina Charlesa Knighta. W 1921 r. rozpoczęła się era sprężarkowych pojazdów Daimlera, a później Daimlera-Benza, ponieważ w czerwcu 1926 r. firma Daimler przejęła zakłady Benz & Co.