CORD L 29 – rok 1932
Producent: Auburn Automobile Co., Auburn, Indiana. USA.
Erret Lobban Cord był swego czasu nadzwyczaj przedsiębiorczym kupcem. Jako 35-latek stał się prezesem olbrzymiej spółki Holdinga, obejmującej marki Auburn-Cord i Duesenberg. Świadom, że wobec ostrej konkurencji należy przedstawić jakieś niezwykłe rozwiązanie, zwrócił się do słynnych konstruktorów samochodów wyścigowych w Indianapolis — Henry Millera i Corneliusa W. Van Ransta — z zamówieniem na zbudowanie samochodu podróżnego z napędem przednim. Dzięki temu zrodził się model Cord L 29, przypominający z wyglądu samochody Duesenberga. Zasadnicza różnica była ukryta pod maską. Samochód posiadał przede wszystkim napęd przedni, który do dziś stanowi w Ameryce coś wyjątkowego.
Jako zespół napędowy służył rzędowy silnik 8-cylindrowy o pojemności 4943 cm3 i mocy 92 kW (125 KM) przy 3300 obr/min. Dostarczano dwie odmiany silników ze stopniem sprężania 5,25 i 6,5:1. Wał korbowy był ułożony na 5 łożyskach. Paliwo mieszał z powietrzem podwójny gaźnik firmy Schebler.
Skrzynię przekładniową umieszczono w przedniej części pojazdu, między silnikiem a mechanizmem różnicowym, i sterowano nią za pomocą dźwigni z deski rozdzielczej.
Deska rozdzielcza stanowiła interesujący detal samochodu. Znajdowało się na niej wiele wskaźników i lampek kontrolnych wykazujących temperaturę wody, ciśnienie oleju, ilość oleju, oszczędzacz, zapłon i temperaturę powietrza w gardzieli zasysania.
Podwozie było resorowane resorami piórowymi, z przodu ćwierćeliptycznymi, a z tyłu półeliptycznymi. Wielkie bębnowe hamulce o średnicy 300 mm z przodu i 381 mm z tyłu gwarantowały niezbędne zwalnianie.
Cord różnił się od pozostałych samochodów lat trzydziestych tym, że po pierwsze: był o 250 mm niższy niż jego rówieśnicy, a po drugie: przedni napęd wraz z wielkimi oponami o rozmiarach 7,00-18 sprawiał, iż nawet na zakrętach był stabilny.