Benz
Karol Benz urodził się w 1844r. w Karlsruhe jako syn maszynisty kolejowego. Przez kilka semestrów uczęszcza! na politechnikę, ale studiów nie ukończył i zaczął pracować jako mechanik w zakładzie mechanicznym w Karlsruhe. Dwudziestosiedmioletni Benz, pragnąc usamodzielnić się finansowo, założył w Mannheim własny warsztat mechaniczny i zaczął produkować silniki. Kiedy znalazł wspólników, przekształcił zakład w spółkę akcyjną pod nazwą Mannheimer Gasmotorenfabrik AG. Ponieważ patent na silnik czterosuwowy posiadał Otto, pierwsze silniki Benza były dwusuwowe. Benz od dawna marzył o skonstruowaniu całego samochodu. Nie znajdując u wspólników poparcia dla swoich planów, wystąpił ze spółki, sprzedał posiadane akcje i z pomocą handlarza żelazem Maxa Rose założył własną fabrykę Benz Co. Rheinische Gasmotorenfabrik. Nareszcie miał warunki do zrealizowania swoich marzeń — skonstruowania i zbudowania własnego samochodu. Tymczasem wygasł patent Otty. Benz zatem mógł udoskonalić silnik czterosuwowy, który miał już większe obroty i mniejszą masę własną, niż znane wówczas silniki, dzięki czemu nadawał się również do zastosowania w pojeździe. Dla swojego pierwszego samochodu z 1885 r. Benz wybrał trzykołowe podwozie z jednym kołem przednim, kierowanym zwyczajną korbą.
Dopiero w 1893 roku pojawił się pierwszy samochód czterokołowy Benza, który pod nazwą Victoria produkowano w krótkich seriach. Późniejszym typem pojazdu Benza był velo — prekursor rozpowszechnionego później typu comfortable. Obydwa pojazdy były dwumiejscowe. Czteromiejscowe modele nazywano w zależności od układu siedzeń vis-a-vis (twarzą do siebie) lub dos-a-dos (plecami do siebie).
W pierwszych latach XX wieku firma Benz & Co. znalazła się w kłopotach finansowych i w 1903 r. Benz musiał rozstać się z zakładem w Mannheim.
W dniu 29 czerwca 1926 r. firma Benz & Co. Rheinische Automobil und Motorenfabrik, AG w Mannheim łączy się z wytwórnią Daimler Motorengesellschaft w Stuttgarcie-Unterturheim i powstaje znana odtąd na całym święcie wytwórnia Daimler-Benz AG.