BENTLEY LE MANS – rok 1931
Producent: Bentley Motors Ltd., Derby, Anglia.
Największą pasją życiową pana Bentleya były wyścigi samochodowe. Znany rajd w Oulton Parku stanowił okazję do obejrzenia naraz około 200 samochodów marki Bentley, panujących prawie wyłącznie na tych zawodach.
Kiedy w 1923 r. kilku entuzjastów sportów samochodowych postanowiło zorganizować 24-godzinne wyścigi, jako ich miejsce wybrało francuskie miasto Le Mans. Zaraz w pierwszym roku Bentley z prywatnym zawodnikiem za kierownicą zajął czwarte miejsce. W rok później odniósł zwycięstwo samochód fabryczny, a po roku 1927 przyszła nieustająca seria zwycięstw, trwająca aż do 1930r. Samochody z uskrzydlonym „B” na chłodnicy zdawały się być uodpornione na wszelkie uszkodzenia i usterki. W czasie, kiedy konkurenci zmieniali się w boksach przy uszkodzonych silnikach, samochody marki Bentley jeździły po sukcesy. Za kierownica zmieniały się pary zawodników o tak znanych nazwiskach, jak: Benjąfield — Davis, Barnato — Rubin, Barnato — Birkin i Barnato — Kidston; były to lata 1927, 1928, 1929 i 1930. W latach 1929—1930 najwięcej sukcesów odniosły modele 4,5-litrowe, które Ettore Bugatti nazwał „najszybszymi ciężarówkami świata”. Z silnikiem o mocy prawie 147 kW (200 KM) osiągały maksymalną prędkość 200 km/h.
Lata pomyślności zakończyły się niespodziewanie. Nowy 8-cylindrowy luksusowy model trudno było sprzedać w czasie kryzysu gospodarczego. Bentley przeszedł do konkurencyjnej firmy. Usiłował wykorzystać swoje koncepcje konstrukcyjne u Lagondy, gdzie stworzył okazały samochód z silnikiem 12-cylindrowym, tzw. Bentley. Po sądowej interwencji firmy Rolls-Royce jednak nazwisko wybitnego konstruktora nie pojawiło się więcej na jego oryginalnych rozwiązaniach. Marka Bentley przestała być marką ochronną.