Peugeot 309

Peugeot 309IX’85: premiera pięciodrzwiowej wersji; jesień ’86: wersja trzy-drzwiowa, nowe diesle i GTI o mocy 130 KM; ’89: delikatny face lifting karoserii, nowe silniki; ’93: koniec produkcji.

►    Dane techniczne
Nadwozia: 3- i 5-drzw.; wym. 4050/1630/1380 mm; poj. bagażnika 395/1280 l.
Silniki: benz. 4-cyl. (gaźnik lub wtrysk, 8 zaworów): 1.1/55-60 KM, 1.3/64 KM, 1.4/75-80 KM, 1.6/75-92 KM, 1.9/100-130 KM; GTI: 1.9 16V/147-158 KM; diesle: 1.9/65 KM, 1.8 td/78 KM.
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 4-, 5-bieg. mech. lub 4-bieg. aut.; zawieszenie niez.: przód kol. resorujące, tył drążki skrętne.

►    Usterki
•    nieszczelności układu chłodzenia
• awaryjna pompa paliwowa • korozja nadwozia
•    częste usterki instalacji elektrycznej i zapłonu
• nietrwały pasek zębaty i klinowy

Ceny części w zł
reflektor    296
błotnik przedni    378
sprzęgło kompletne    441
klocki hamulcowe (przód) 142
szyba drzwi przednich    112
napęd rozrządu    146
Peugeot 309 1.4, 1992 r.

►    Podsumowanie
Zbudowana na płycie podłogowej „205” mała limuzyna cieszyła się sporym uznaniem użytkowników jako praktyczne, funkcjonalne, wygodne, o niezłym komforcie jazdy auto. Każdy może znaleźć coś dla siebie – są wersje z silnikami o mocy blisko 150 KM i superoszczędne diesle.
Funkcjonalność, wygoda Tania eksploatacja Przecietne wyposażenie